M. Woudstra
Oude Gracht 31
2011 GL Haarlem
Elsa Mars
Freaklane 13
5498 EM Jupiter
Gorinchem, 2 februari 2015
Betreft: aankoop schaatsen
Geachte meneer Woudstra,
Laatst kocht ik bij u in de winkel nieuwe schaatsen. Ik ben niet tevreden over de schaatsen en wil mijn geld terug. De winkelier weigert mij dit te geven. Kunt u daar misschien iets aan doen?
In de winkel had ik een afgeprijsd paar schaatsen gezien. Deze schaatsen kostte 100 euro. De schaatsen waren er niet in mijn maat en moesten dus besteld worden. De bestelling werd echter vergeten door te geven. In november bleken de schaatsen uit verkocht te zijn. Ik moest dus een duurder paar kopen. De winkelier wilde geen korting geven, ondanks dat het een fout van de winkel was. De schaatsen zijn van het merk Kootstra en kostte mij € 125,-. Ik ben niet tevreden over deze schaatsen. Het paar schaatsen ging al snel kapot (de linker veterbevestiging ging kapot). Toen ik terug ging naar de winkel wilde ik mijn geld terug, maar de winkelier weigerde mij dit te geven. Hij gaf me een tegoedbon die ik binnen twee maanden in de winkel moet besteden. Ik ben het hier niet mee eens.
Hierom wil ik graag mijn geld terug. Ik zou het heel erg waarderen als u dat mogelijk kunt maken.
Met vriendelijke groet,
Elsa Mars
Beste Jasmijn,
BeantwoordenVerwijderenJe hebt een heldere, duidelijke en redelijk nette klachtenbrief geschreven. Nu weet de secretaris of scretaresse direct waar deze brief naartoe moet.
Ik heb echter nog wel een paar opmerkingen:
- Ik zou de zin "ik wil mijn geld terug" pas in de laatste alinea zetten. Ook zou ik deze zin iets netter formuleren. De volgende keer kan je beter iets opschrijven als "graag zou ik mijn geld terug willen zien".
- De zin "Kunt u daar iets aan doen?" zou ik niet in de brief zetten. Meneer Woudstra weet wel dat als de brief aan hem bestemd is, hij er iets mee moet gaan doen.
- De Betreft-regel is niet heel duidelijk en misschien een beetje te kort. Als meneer Woudstra dit regeltje leest, denkt hij waarschijnlijk al snel aan de prullenbak. Er zullen namelijk meer mensen zijn die schaatsen kopen bij Hamster bv, dus is het niet duidelijk dat jouw brief een klacht bevat en dat er zo spoedig mogelijk actie moet worden ondernomen.
- Schaatsen zijn met z'n tweeën, dus is de werkwoordsvorm ook meervoud. In plaats van "kostte" had je "kostten" op moeten schrijven.
- Schrijf woorden zoveel mogelijk aan elkaar. Dus "linkerveterbevesting" hoort ook aan elkaar.
- Gebruik niet twee keer hetzelfde werkwoord in één zin. Twee keer de werkwoordsvorm "ging kapot" leest niet zo prettig.
- Tussen "met vriendelijke groet," en de naam van de afzender hoort officieel nog een witregel.
Als je deze dingen aanpast, weet ik zeker dat je brief serieus genomen wordt en dat je jouw geld terugkrijgt. Je slot is trouwens perfect! Ga zo door en blijf progressie boeken!
Casper